Товариство лісівників України
Ш. Руставелі, 9-А, 54
місто Київ, Україна , 01601
+38 (044) 235-23-48

Законопроекти

Щодо проекту Закону України «Про ринок лісоматеріалів» асоціації «Меблідеревпром»

Експерти асоціації  «Меблідеревпром» розробили проект Закону України «Про ринок лісоматеріалів». Ознайомившись з документом,  Голова Товариства лісівників України Юрій Марчук висловив до нього наступні зауваження:

«Основне зауваження до Проекту Закону «Про ринок лісоматеріалів» підготовленого деревообробниками України.

Пункт 3 прикінцевих положень Закону передбачає на протязі 6 місяців після введення Закону в дію проведення реструктуризації держлісгоспів і виділення деревообробних підрозділів в окремі юридичні особи.

ЗАПЕРЕЧУЮ: перехідний період не менше року, якщо всі користувачі в т. ч. держлісгоспи закуповують лісометеріали на аукціонних торгах тоді сенсу в реструктуризації не має. Або держлісгоспу вигідно переробляти деревину по аукціонних цінах або ні. Тоді питання реструктуризації або відмова від переробки буде автоматично».

Законопроекти щодо удосконалення системи фінансування та розвитку лісового господарства для фінансування робіт з ведення лісового і мисливського господарства, внесені на розгляд Верховної Ради України

З 2016 року в Державному бюджеті України припинено державне  фінансування заходів з ведення лісового та мисливського господарства. 
На півдні та сході України, незважаючи на низьку лісистість, ліси виконують важливу природоохоронну функцію (охорона ґрунтів від ерозії, підвищення врожайності сільськогосподарських культур, очищення забрудненого повітря тощо), забезпечують екологічну стабільність держави і потребують посиленого захисту та охорони. 
Постійне недофінансування  має негативні наслідки для лісової галузі в лісодефіцитних областях, зокрема:
- зупинені роботи з лісорозведення – створення нових захисних насаджень на малопродуктивних і деградованих землях, у тому числі полезахисних лісових смуг;
- не здійснюється на належному рівні охорона лісу від незаконних рубок, зарплата працівників лісової охорони менша за мінімальну;
- не проводяться заходи з охорони і захисту лісу від пожеж, шкідників та хвороб;
- припинено облаштування протипожежних розривів та мінералізованих смуг і догляд за ними, утримання та забезпечення функціонування лісових  пожежних станцій і пунктів спостереження, утримання тимчасових пожежних наглядачів, упорядження рекреаційних ділянок, гасіння лісових пожеж та протипожежна пропаганда;
- різко збільшуються площі шкідників та хвороб лісу;
- не здійснюються лісовпорядні роботи, що унеможливлює  довгострокове планування лісогосподарських  заходів;
- припинено вирощування посадкового матеріалу, що унеможливлює  у подальшому створення лісових насаджень.
Без державної підтримки лісогосподарські підприємства нелісоресурсних областей не можуть забезпечити ведення лісового та мисливського господарства в повному обсязі. З початку 2016 року і до сьогодні звільнилося понад 2100 висококваліфікованих фахівців лісової галузі. 
Метою прийняття внесених на розгляд Верховної  Ради України законопроектів (Їхні номери наступні: 8238, 8239, 8240, 8241, 8242, 8246)  є забезпечення удосконалення системи фінансування та розвитку лісового господарства для фінансування робіт з ведення лісового і мисливського господарства, охорони і захисту лісів, створення захисних лісових насаджень та полезахисних лісових смуг, у тому числі, південно-східного регіону України.