Товариство лісівників України

Новина


13
січ

Законопроект № 2448 пропонує проведення контрольних обліків тварин НА ВИМОГУ БУДЬ-ЯКОГО ГРОМАДЯНИНА ЧИ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ У БУДЬ-ЯКИЙ ЧАС

14.01.2020р. у сесійній залі Верховної Ради України у першому читанні обговорюватиметься проект Закону України №2448 «Про внесення змін до Закону України «Про мисливське господарство та полювання» (щодо зміни порядку обліку тварин, які віднесені до державного мисливського фонду»), поданий народним депутатом України Качурою О.А .
  Під тиском окремих екологічних організацій і, фактично, не враховуючи інтереси мисливської галузі, народні депутати розробили законопроект, який не лише не захищає інтереси цілої мисливської галузі, а  його прийняття може призвести до зворотного ефекту  - зменшення кількості тварин  у мисливських угіддях, бо проведення контрольних обліків НА ВИМОГУ БУДЬ-ЯКОГО ГРОМАДЯНИНА ЧИ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ У БУДЬ-ЯКИЙ ЧАС, взагалі,  дискредитує органи виконавчої влади та разом із фактором турбування диких тварин у різні пори року не забезпечує цілісності їх природних угрупувань і не сприяє відтворювальній здатності тварин.
    Товариство лісівників  України НЕ ПІДТРИМУЄ прийняття цього Законопроекту і вважає, що цей документ потребує доопрацювання.
  Звертаємося до всіх, кому небайдужа подальша доля мисливського господарства: долучайтеся до обговорення цього Законопроекту і надсилайте свої пропозиції для його вдосконалення у Комітет Верховної Ради України  з питань екологічної  політики та природокористування.

                  Пропозиції громадської організації Товариство лісівників  України

     до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про мисливське господарство та полювання»(щодо зміни порядку обліку тварин, які віднесені до  державного мисливського фонду)» поданого народним депутатом України Качура О.А.,  реєстраційний номер 2448 від 14.11.2019


   1.    Товариство лісівників  України не підтримує прийняття проекту Закону України «Про мисливське господарство та полювання» в частині зміни порядку обліку тварин, що віднесені до державного мисливського фонду», реєстраційний номер 2448 від 14.11.2019 (далі – проект Закону). Проект Закону потребує доопрацювання.
   2.    Зауваження до змін, що пропонуються вносити до статті 6:
Облік та прогнозування чисельності добування мисливських тварин лежить в основі планування господарських заходів у мисливських господарствах і відповідно до статті 30 Закону України «Про мисливське господарство та полювання» (далі – Закон) належить до прав і обов’язків користувачів мисливських угідь.
   В Україні використовуються десятки методів проведення обліку мисливських тварин, облікові роботи проводяться протягом усього року. Проведення обліку того чи іншого виду мисливських тварин, тим чи іншим методом (виявлення тварин на маршрутах; облік тварин на місцях їх концентрації; маршрутний облік по слідах на снігу; облік дефекацій; вибірковий – на пробних майданчиках; авіа облік – на великих пробних майданчиках; оклад з висліджуванням та оклад з прогоном; облік тварин по норам; вибіркові та комбіновані стрічкові методи і т.д., які описані у посібниках рекомендованих Міністерством освіти та науки України як навчальні для спеціалістів з лісового та мисливського господарства, а також в іншій профільній літературі) не потребує додаткової розробки науково-обґрунтованих методик.
   Обсяги добування мисливських тварин визначаються у відповідності до Порядку проведення упорядкування мисливських угідь, схваленого рішенням Науково-технічної ради Держкомлісгоспу України 10.04.2001, протокол № 2, затвердженого наказом Держкомлісгоспу України 21.06.2001 № 56, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31.08.2001 за № 771/5962.
   З метою удосконалення управління в галузі охорони і використання диких тварин, наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 26.05.1999 № 116, та на виконання вимог Закону України «Про тваринний світ» затверджено Інструкцію щодо застосування порядку встановлення лімітів використання диких тварин, віднесених до природних ресурсів загальнодержавного значення, якою регламентується порядок встановлення лімітів використання мисливських тварин, віднесених до державного мисливського фонду.
   Згідно форми № 2-тп (мисливство) затвердженої наказом Державної служби статистики України від 30.08.2017 № 239, користувачі мисливських угідь зобов’язані (щорічно) до 28 лютого подавати до Держстату звіт про облік, добування та розведення мисливських тварин.
   Враховуючи зазначене, стаття 16 Закону щодо порядку встановлення лімітів використання мисливських тварин, віднесених до державного мисливського фонду не потребує внесення запропонованих доповнень.
Частину першу статті 16 пропонуємо викласти в такій редакції: «Полювання на парнокопитних тварин, куницю лісову, бобра, ондатру, бабака, білку, віднесених до державного мисливського фонду, здійснюється відповідно до лімітів, які затверджуються на мисливський сезон територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства на підставі пропозицій користувачів мисливських угідь, погоджених з обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями.»
   Запропоновані зміни в статтю 23 Закону щодо позбавлення права користування мисливськими угіддями після проведення контрольного обліку тварин проведених комісією з громадськості, яка призвела чи може призвести до істотного зменшення чисельності мисливських тварин загрожує виникненням значних корупційних ризиків та конфліктів. В даному випадку нівелюється діяльність державних контролюючих органів, а створюється можливість тиску з боку одних громадян (ініціаторів контрольних обліків) на інших (більшість мисливських угідь знаходяться в користуванні громадських об’єднань мисливців). Крім того не враховуються усі фактори які впливають на чисельність тварин, зокрема поширення вірусу африканської чуми свиней, що привело до значного зменшення чисельності, а то і взагалі відсутності в мисливських угіддях дикого кабана.
   Доповнення частини другої статті 30 абзацом шостим пропонуємо викласти в наступній редакції «залучати представників громадськості, органів місцевого самоврядування до участі та контролю під час проведеня обліку чисельності мисливських тварин».
   Стосовно доповнення частини другої статті 30 абзацом сьомим, не логічним є проведення контрольного обліку після проведення первинних обліків (які для прикладу на копитних тварин проводяться користувачами мисливських угідь у січні – березні, а саме до періоду розмноження, з обов’язковим залученням, відповідно до пункту 11 протоколу № 3 від 28.12.2018 засідання Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Кабінеті Міністрів України, спеціалістів Держпродспоживслужби, Держлісагентства та Мінприроди). Проведення контрольних обліків на вимогу будь якого громадянина чи громадської організації і будь коли, дискредитує органи виконавчої влади та разом із фактором турбування диких тварин не забезпечує цілісності їх природних угрупувань і не сприяє відтворювальній здатності.
   Запропоновані зміни до статті 38 не відповідають змісту статті так, як громадський контроль здійснюється громадськими інспекторами з охорони довкілля та громадськими мисливськими інспекторами, права яких визначені в пунктах 2, 3, 5 та 15 статті 39 Закону.


    Голова Товариства лісівників України                           Ю.М. Марчук


     
Файл для перегляду:
TLU_list_shchodo_2448.pdf6,46 Mi