16
жов
жов
Відповідь від ЕкоКомітету ВРУ на ЗВЕРНЕННЯ громадських організацій
Днями ми отримали відповідь від Комітету з питань екологічної політики та природокористування Верховної Ради України на КОЛЕКТИВНЕ ЗВЕРНЕННЯ громадських організацій лісового, наукового, лісопромислового та мисливського спрямування до всіх гілок влади у зв’язку з критичною ситуацією, яка склалася у лісовому господарстві
У вересні цього року громадські організації написали ЛИСТ-ЗВЕРНЕННЯ до ВСІХ ГІЛОК ВЛАДИ з проханням звернути увагу на критичну ситуацію, яка склалася у лісовому господарстві через відсутність фінансування галузі та повне ігнорування стану лісового господарства на півдні та сході країни, де ліси виконують захисні функції.
Публікуємо ЗВЕРНЕННЯ, яке тоді підписали керівники шести громадських організацій (ВГО Товариство лісівників України (Ю.М. Марчук); Профспілка працівників лісового господарства України (С.Й. Кривов’язий); Лісівнича академія наук України (П.І. Лакида); Громадська спілка «Всеукраїнська асоціація мисливців та користувачів мисливських угідь»(В.О. Червоний); Асоціація деревообробних, меблевих підприємств та організацій України «Меблідеревпром» ( Ю.С.Мєдвєдєв); Громадська рада при Держлісагентстві України (В.В. Масюк) і публікуємо ЛИСТ – ВІДПОВІДЬ ЕкоКомітету ВР України. Від інших гілок влади відповіді ми не отримали.
Президенту України
Прем’єр-міністру України
Міністру фінансів України
Міністру захисту довкілля та
природних ресурсів України
Голові Державного агентства
лісових ресурсів України
Комітет з питань екологічної політики та
природокористування Верховної Ради України
Головам обласних державних адміністрацій
Головам обласних Рад народних депутатів
Колективне звернення громадських організацій лісового, наукового, лісопромислового та мисливського спрямування
Вимушені звернутися до Вас у зв’язку з вкрай критичною ситуацією, яка склалася в результаті відсутності державної підтримки лісового господарства.
Такої кількості великих лісових пожеж і таких мільярдних збитків Україна не бачила за всі 29 років незалежності. Горіли ліси, заповідники, національні природні парки, населені пункти.
Залишені без державної підтримки лісівники України першими, зі спорядженням, якому десятки років, були на лінії вогню, адже основне завдання лісової охорони – не допустити пожежу, загасити її і не дати розповсюдитись. При цьому не викликає сумніву заслуга працівників ДСНС, авіації у гасінні пожеж. Але треба враховувати, що перекидка техніки ДСНС з великих міст займає години, а верхова пожежа рухається зі швидкістю більше 100 км/год. І першою її зустрічає державна лісова охорона. І з кожною втраченою хвилиною затрати ростуть багаторазово.
У той же час упродовж п’яти років держава не виділяє жодної гривні на попередження лісових пожеж, на посилення лісової охорони, при цьому втрачаючи мільярди на гасіння лісових пожеж, ліквідацію їх наслідків та відновлення. Це, дійсно, велика біда, якої можна було б уникнути попереджувальними заходами, видатки на які у тисячі разів менші за нанесені збитки.
Але в проекті бюджету на 2021 рік ані головний розпорядник коштів, яким зараз є Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, ані на рівні Уряду такої підтримки не передбачено, немає цього і в змінах до бюджету 2020 року. При цьому оподаткування лісового господарства на один гектар лісового фонду найвище у Європі.
Зараз в Міністерстві захисту довкілля та природних ресурсів України розробляється Державна стратегія управління лісами України до 2035-го року. В цьому проекті ми не бачимо в повному обсязі врегулювання таких важливих питань найближчим часом і не хотіли б, щоб вони були відкладені до 2035-го року. В той же час у проекті прописана нова система управління, яка передбачає створення державної компанії, і яка в жодному випадку не вирішує нагальні питання, а лише централізує систему управління в Києві. У зв’язку з чим, вважаємо за необхідне:
1. Терміново розглянути та вирішити питання фінансування з бюджету лісової охорони в лісах Південно-Східного регіону для попередження і вчасного гасіння лісових пожеж, недопущення їх на значних площах.
2. Розглянути питання виділення коштів через зміни бюджету на цей рік з метою забезпечення лісівникам, які ще залишилися працювати в цих регіонах, соціальну підтримку. Фахівці звільняються масово, п’ять років цієї підтримки немає, заборгованість по заробітній плані в окремих областях складає мільйони гривень.
3. Розглянути питання виділення коштів на рівні обласних Рад з екологічних фондів на підтримку лісогосподарських підприємств на попередження і охорону лісів від пожеж.
4. Вважаємо, що закладені в проект Стратегії пропозиції щодо створення єдиної державної компанії, суперечать ініціативі Президента України про децентралізацію і виведуть з-під впливу обласних Рад, обласних державних адміністрацій та місцевих громад прийняття управлінських рішень з ведення лісового господарства на місцях та розвитку деревообробної галузі в регіонах.
Такі пропозиції були неодноразово, а подібні проекти вносилися і в 2011-му, і в 2015-му роках, та були заблоковані рішеннями обласних Рад та обласних держадміністрацій.
Вважаємо, що необхідно на першому етапі вирішити нагальні проблеми функціонування лісового господарства, відкриття ринку деревини, введення фінансової підтримки, зменшення податкового навантаження.
І вже після - проведення реформування галузі, модель управління якої нами розроблена та передбачає утворення господарюючих об’єднань лісгоспів в областях (обласні лісові компанії).
Голова Товариства лісівників України Ю.М. Марчук
Голова Центрального комітету профспілки працівників лісового господарства України С.Й. Кривов'язий
Перший віце-президент Лісівничої академії наук України П.І. Лакида
Перший віце-президент Громадської спілки «Всеукраїнська асоціація мисливців та користувачів мисливських угідь» В.О. Червоний
Президент Асоціації «Меблідеревпром» Ю.С. Медведєв
Голова Громадської ради при Державному агентстві лісових ресурсів України В.В. Масюк
- Файл для перегляду:
- Zvernennja_reforma_09-09-2020-5.pdf554 Ki
- Vidpovid_na_zvernennja_1.pdf0,90 Mi