Товариство лісівників України

Новина


16
бер

Реорганізація лісогосподарської галузі – вимога часу

Ще на початку двохтисячних років, коли внесли зміни до природоохоронного законодавства, посуворішали екологічні вимоги щодо ведення лісового господарства, змінився ринок деревини, відчувалося, що вистояти в умовах жорсткої конкуренції за відсутності бюджетного фінансування, при ростучих податках та цінах на енергоносії зможуть тільки лісогосподарські підприємства із потужним ресурсним потенціалом. Останні 10 – 15 років були цьому яскравим свідченням.
Чернівецьке обласне управління лісового і мисливського господарства координує діяльність 14 державних лісгоспів, а кілька років тому їх кількість була ще більшою. Основна частина з лісогосподарських підприємств краю - маленькі,  створені на базі колишніх  колгоспних лісів. Так, площа лісового фонду п’яти держспецлісництв Буковини навіть не перевищує 5 тис. гектарів, а чисельність працівників становить близько 20 чоловік.  Надмірна частина ресурсів у таких підприємствах витрачається на утримання управлінського апарату, оренду адміністративних та виробничих приміщень, а для реалізації серйозних проектів, оновлення матеріальної бази коштів не вистачає, нерідко результати господарської діяльності таких підприємств є збитковими. Навіть наділення додатковими ресурсами переважної більшості наявних дрібних підприємств, їхньої спроможності не забезпечить. Впродовж останніх 5 років два з них збанкрутіли і були ліквідовані шляхом приєднання до більш потужних.

Ще однією з вагомих причин, що зумовлюють реорганізацію - це досить значні площі природно – заповідного фонду області. Вони  розміщені нерівномірно, що не може не відобразитись на господарській діяльності окремих підприємств,  від 25 % до понад 50%  території яких є заповідними, а господарська діяльність суттєво обмежена.  Відтак не вистачає коштів на  роботи із лісовпорядкування та проходження процедури оцінки впливу на довкілля,  виготовлення технічної документації  щодо реєстрації земельних ділянок державного лісового фонду, проходження сертифікації ведення лісового господарства відповідно до вимог міжнародних стандартів.

Можливі зміни не мають жодних політичних чи інших  «підводних каменів» і ставлять за мету виключно оптимізацію структури та рівномірного розподілу ресурсу із врахуванням обмежень, які мають місце внаслідок нових, більш жорстких вимог природоохоронного законодавства, нового адміністративно – територіального поділу та новими умовами, які диктує нам ринок деревини.

У разі проведення реорганізації лісової галузі  краю вирівняється  ресурсна база підпорядкованих підприємств, оптимізується перевезення та переробка деревини, відтак - зростуть надходження податків і зборів, мінімізуються адміністративні  витрати, підвищиться рівень оплати праці лісівників.